Dit zijn wij

Wij zijn Menicon, een internationale organisatie met vestigingen over de hele wereld. Binnen onze vestiging in Emmen werken we met 150 collega’s aan de ontwikkeling, productie en verkoop van op maat gemaakte harde en zachte contactlenzen. Daarnaast verkopen wij disposable lenzen en contactlensvloeistoffen. Onze afnemers zijn optiekzaken en contactlenspraktijken in de Benelux, internationale distribiteurs en andere Menicon vestigingen. In al onze processen streven wij continu naar verbetering van onze producten en diensten. Dit doen wij door met veel creativiteit, ambitie en plezier ons werk uit te voeren.

Waarom hebben we jou nodig?

De afdeling Customer Services is onze belangrijkste afdeling als het gaat om klantcontact. Wegens het vertrek van een van onze collega’s komt er een leuke positie vrij binnen het team. Namelijk de functie van commercieel administratief medewerker.

Jouw team

Het team Customer Services bestaat (met jou erbij) uit negen collega’s. Jenneke, Tanja, Monique, Gea, Cherryl, Anita en Alexandra zijn onder de dagelijkse leiding van Lilian verantwoordelijk voor alle klantvragen die binnenkomen. Een gezellig team waarbij iedereen elkaar waar nodig helpt en voor elkaar klaarstaat. Je gaat op dagelijkse basis klanten ondersteunen op het gebied van orders en je zorgt dat ze bij technische vragen aan de juiste collega’s gekoppeld worden. Daarnaast werk je binnen je regioteam samen met collega’s van Sales en Professional Services om klanten proactief te ondersteunen.

Dit ga je doen

De afdeling Customer Services is verantwoordelijk voor al het initiële klantcontact. Je helpt klanten bij de verwerking van orders, adviseert over het bestellen van lenzen en vloeistof, verzorgt klachtenafhandeling, controleert levertermijnen en volgt deze op, informeert collega’s en klanten over leveringen en voorraden, ondersteunt bij verkoop- en marketingacties en bij de introductie van nieuwe producten en diensten. Onze klanten zijn de belangrijkste factor binnen jouw werkzaamheden.

Ervaring en vaardigheden

De collega die wij zoeken is proactief, klantgericht en ondernemend. Communicatie en een analytische blik zijn belangrijk in deze functie evenals samenwerken in een team.

  • Mbo-niveau met minimaal 1 jaar relevante werkervaring
  • Communicatief vaardig in het Nederlands
  • Enige kennis van de Engelse taal is een pre
  • Je hebt een commerciële en klantgerichte instelling
  • Je werkt graag samen met verschillende collega’s

Wat wij jou te bieden hebben

Wij bieden je een moderne werkomgeving waar goed voor jou gezorgd wordt en je gewoon jezelf mag en kan zijn. Maar daarnaast nog veel meer, namelijk:

  • Salaris dat past bij jouw kennis en ervaring
  • Een contract voor 32-40 uur per week en 21-26 vakantiedagen
  • 13e maand en bonusregeling
  • Een goede pensioenregeling

Meer weten of direct solliciteren?

Ben je nieuwsgierig geworden naar werken bij Menicon, maar heb je nog aanvullende vragen? Bel dan even met onze Manager Customer Services Lilian El-Ajaji via 0591 – 610 640.

Direct solliciteren kan natuurlijk ook! Mail je motivatie en CV voor vrijdag 26 augustus naar vacature@menicon.nl. De eerste gesprekken vinden plaats in de week van 29 augustus 2022.